close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עורך דין אינטרנט– מה זה אומר?

מערכת שורשכא אדר א, תשעט26/02/2019

האינטרנט, שתופס חלק משמעותי כל כך בחיינו, נכנס גם לבתי המשפט באופן טבעי והפך לתחום משפטי בפני עצמו. אז מה זה עורך דין אינטרנט ומתי הוא יכול לעזור? על כל זאת תוכלו לקרוא בהמשך מאמר זה!

תגיות:
נתפסנו ברשת
רשת האינטרנט, שנכנסה לחיינו בסערה לפני כשני עשורים, הצליחה לתפוס ברשתה את כולנו בדרכים שונות. יש מי שמשתמש בה לצורך איסוף מידע, רכישות, שיווק, שמירה על קשר עם קרובים ואף היכרויות ועוד. למעשה, כיום אנו אפילו כבר פחות משתמשים ברשת הסלולריתויותר משתמשים ברשת האינטרנט גם לביצוע שיחות והעברת מסרים בין אישיים. המסקנה – האינטרנט נמצא בכל תחומי חיינו!

עבירות אינטרנט
לפני שנעסוק בשאלה מהו עורך דין אינטרנט עלינו להבין, שהאינטרנט הינו פרוץ לכל ובדיוק כפי
שכולנו יכולים ליהנות ממנו ומהיתרונות שלו, הוא גם מהווה זירה נוספת לביצוע עבירות ואף פשעים של ממש. לדוגמה, הוא מאפשר לנוכלים לקבל פרטים אישיים של אנשים אחרים ולהשתמש בהם, לפרוץ לאתרים שונים ואף לרשתות פנימיות של חברות ומוסדות שונים ואף דרך חדשה לפתות קטינים למעשים מגונים.

הדרך להתמודד
היות שהרשת פרוצה לכל והיא נחשבת לחדשה יחסית, עדיין קשה מאוד להתמודד עם פשעים ועבירות המתבצעים דרכה. יחד עם זאת, המשטרה ומערכת המשפט עמלים קשה מאוד כדי להשלים את הפערים וככל שהשנים חולפות, הם צוברים עוד ועוד כלים להתמודדות חדשה זו וכך גם יוצאות פסיקות חדשות בכל הנושאים הקשורים לשימוש בטוח באינטרנט הן בשביל הגולשים והן בשביל בעלי האתרים השונים ברחבי הרשת.

אז מהו עורך דין אינטרנט?
עורך דין אינטרנט הוא עורך דין, המתמחה בכל הנוגע לעבירות אינטרנט מבחינת המערכת המשפטית ומכיר את הפסיקות והתקדימים הקיימים בנושא. זאת, על מנת שיוכל לייצג את לקוחותיו על הצד הטוב ביותר. חשוב לציין, שהיות שמדובר על תחום חדש, שכל הזמן ממשיך להתחדש ולהתקדם, על עורך הדין להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולהתעדכן בכל מה שקורה בשטח בכל עת.

לא רק פשיעה
חלק נוסף ובלתי נפרד מהתחום המשפטי של האינטרנט לא נוגע כלל לפשיעה, אלא בעיקר למתן ביטחון לגולשים. הכוונה היא לכך, שכאשר אדם נכנס לאתר מסוים הוא רוצה להרגיש בו מוגן. לעתים הכוונה היא לכך, שמדובר על מתן פרטי אמצעי תשלום באופן מאובטח ולעתים מדובר על חוקים בסיסיים לשימוש באתר. לדוגמה, כאשר מדובר על פורום, ישנה דרך להתבטא בו לשמירה על כבודם של שאר הגולשים והמשתתפים בדיון. כמו כן, כך גם בעלי האתר שומרים על עצמם מפני תביעות שונות כדוגמת הוצאת דיבה ולשון הרע וכדומה. עורך דין אינטרנט הוא איש המקצוע, שיכול לעזור לבעלי האתר לדאוג לפרטים אלו כך שיהיו קבילים מבחינה משפטית.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה